Idag är det öppen hus på Lindälv

Alla på skolan är lediga idag eftersom det är öppet hus. Jag och några till ska stå i entrén och ta emot folk och förhoppningsvis leda dom till Hotell & Restaurang delen i skolan där det såklart bjuds på massa smakprov.
Öppet hus öppnar kl 17 och stänger kl 20. Jag kommer vara där vid 15-16 tiden hade jag tänkt. Men innan jag drar dit ska jag fika med Antonia kl 14. Hon ska nämligen också hjälpa till på Öppet hus. Men hon kommer stå för sin egna linje nämligen Samhäll.

Tänkte att jag skulle få världens skönaste sovmorgon idag utan att någon skulle väcka mig. Men nej, självklart skulle jag inte få lugn och ro eftersom hem telefonen ringde hela tiden!

Första samtalet var 07.30. När jag vaknade av att det ringde tänkte jag bara: "äsch, det är säkert bara reklam, jag ligger kvar i sängen, dom lägger nog på snart". Men nej, det höll på att ringa i säkert 45 sek! Jag tänkte då att det kanske var mamma eller pappa som ringde och att det var viktigt eftersom annars skulle dom inte ringa så länge. Så jag gick upp till telefonen:

(Jag) - Hej, det är Christel. (Heeelt nyvaken)

(Hon) - Oj! Jag har ringt fel!
(Hon måste ha varit 11-12 år bara)

(Jag) - Mhm.. *klick*


Jag tog med mig telefonen till rummet och tänkte att jag skulle få sova lite till.. Vilket jag fick.

Andra samtalet ringde vid 10-tiden, då var jag ju smart och hade telefonen precis brevid mig så jag inte behövde gå upp ionödan.

(Jag) - Hallå..? (Försökte låta mer vaken än vad jag var)

(???) - .....

(Jag) - HALLÅÅ?

(???) - Hej! Mitt namn är (bla, bla, bla) och jag ringer från
(bla, bla, bla)...

(Jag) - Men jag sover?! *klick*


En kvart senare ringer det igen och jag tänkte ba Vad är det för fel på folket idag?!
Ja, då var det min mamma som ringde:

(Jag) - Hallå?

(Mamma) - Godmorgon! Sover du?

(Jag) - JA! Det har fan ringt till hem telefonen hela morgonen!

(Mamma) - Oj då, men jag tänkte bara kolla om du ville gå på Kungsmässan med mig en liten stund innan du ska fika med Antonia. Tänkte att vi kunde kolla på lite julklappar.

(Jag) - Mmm, visst.

(Mamma) - Bra! Jag hör av mig sen då!

(Jag) - Gör så.. *klick*

Efter det kunde jag absolut inte somna, så många samtal som jag har fått idag!

Nu är jag jätte hungrig så jag ska göra mig lite god frukost. Kommer inte kunna blogga förens imån eftersom jag kommer komma hem efter kl 21 idag och då orkar jag inte sätta på datorn. Imån är jag ledig! WIHOO :D

Hörs då!

Puss från mig♥

Kommentarer
Postat av: coco

DIN STACKARE!!! jag hade också blivit helt vansinnig!!! vilken mysig mamma du har!!! kram:)

2009-11-24 @ 20:05:18
URL: http://cosettewincek.webblogg.se/
Postat av: Joey

"MEN JAG SOVER?!"

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA

2009-11-26 @ 15:01:06
URL: http://boutros.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0