Jag är typ helt död!

Jag har suttit och jobbat med mitt projektarbete i 2 timmar nu! Jag håller på att skriva över recept från en bok till datorn. Jag får ju skriva allt själv! Jätte jobbigt är det. Har skrivit 9 recept på 2 timmar. Och jag är helt slut nu!

Aja.. över till något roligare nu.. Ni kommer AS garva!
Jag läste detta i metro tidningen i måndags:

Nytt förslag: Låna cykel med åkkort

♦ Lånecyklar kopplade till västtrafikkortet
♦ Kan bli möjligt om trafikkontoret får igenom sitt nya förslag
♦ "Ska vara så enkelt som möjligt för resenärerna"

Det nya västtrafikkortet är ett så kallat smartcard. Det gör det möjligt att koppla olika typer av tjänster till kortet.
- Perfekt om resenärerna kan använda samma kort när de kliver av bussen eller spårvagnen och vill resa vidare med cykel, säger Jörn Engström, kollektivtrafikchef på trafikkontoret.
Därför har trafikkontoret lagt fram ett förslag till trafiknämnden om att koppla de nya korten till den kommande lånecykeltjänsten som kommunen ska starta.
Lånecykeltjänsten kan införas tidigast i vår. Då ska mellan 500 och 1000 cyklar ställas upp på runt 80 olika platser i centrala Göteborg.
(Jag tog inte med allt som stod, utan bara det jag kände var viktigast)

Jag menar liksom HALLÅÅ?? xD Vad fan är det för dum sak? Låna cyklar av västtrafik? Trodde jag skulle dö av skratt när jag läste artikeln!

Tycker ni att det är bra eller dåligt??


Kommentarer
Postat av: anthony

Det fanns redan i Finland xD ASFULT! på massa ställen fanns det såna cykelställ med lånecyklar så man skulle dra med ett kort och låna den då, gad.

2009-11-04 @ 20:37:24
Postat av: Christel

sv;

Men vaaa! va fult! PINSAMT JU xD

2009-11-04 @ 20:44:26
Postat av: nathalie

Såg att det fanns i Spanien också när jag var där =P tror det finns i flera länder. Haha, men det är ju rätt kul att Sverige vill ha det =P



ha det fint!

2009-11-05 @ 09:24:28
URL: http://nathalieorellana.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0